Saturday, January 17, 2009

mazi seyahat

bu hikaye paket yapan bir kadın hakkındadır.ben kadınla bir otobüs yolculuğu esnasında tanıştım.
mazi seyahatin hülyalı yolcularından biriydi. bir ara çay molası için aşağı indiğimizde, şirketten olan çayları yudumlarken sohbete başlamıştık, bana işinin inceliklerini anlatmıştı. bu hikaye incelikle paket yapan bir kadının yolculuğu hakkındadır. kahramanımız bu yola neden çıkmıştır? bu yola neden çıkılır ki, sıcacık ev bırakılıp şu soğuk kış gününde.. belki de biraz ısınmak için.. önümdeki, beyaz saçları başörtüsünden çıkmış tonton teyze sanki ısınmak için yolculuk ediyor gibi, yüzündeki tebessüm öyle diyor, anıların sıcağına gidiyor belki, şimdinin soğuğundan, yalnızlığından. bu yolcuların envai çeşit hikayesi olabilir, çevreme bakıp hikaye uydurma oyunu oynuyorum. yanımda oturan ve camdan dışarı donuk gözlerle bakan kadın belki geçmişinden bir şeye kırgındır, belki hesaplaşmaya gidiyordur. arkamda oturan ve tam ben uykuya dalacakken "hey gidi hey" diyerek konuşmaya başlayan şu davudi sesli adam, birşeyleri özlüyordur. paralelimde, elinde çakısıyla bir ahşabı sinirli sinirli oyan delikanlı herhalde öfkesine yolculuk ediyor, kimse onu öfkelendiren karşısına çıkmasa iyi olur.. belki de affeder.. kim bilir... uzun yollardan geliyor... çünkü bazen de sadece affetmek için yola çıkılır. arkada kusan kadın var ya belki kustuğu kinidir, afedersiniz biraz kötü kokuyor, sanki içerde çok beklemiş. neyse bu mola iyi oldu işte, hava alacağız. bu mola paketçi kadınla sohbet etmeye başladığımız mola.
meğer o da merak ediyormuş bu insanlar acaba niye yolcu diye. sonra anlatmaya başlıyor, geçmişe bir delil aramaya gidiyormuş. bir kırık gençlik hikayesi semtindeymiş aradığı delil.
bulunca ne yapacaksın diye sordum, "paketleyeceğim" dedi. zihni ancak paketleyince rahat bir nefes alabiliyormuş. her anı grubunu ayrı bir renk ve desenli kapla paketliyormuş. en sevdiği kabı yanına almış bu yolculuk için, çıkarıp gösterdi, hakkaten de çok güzeldi. inşallah aradığın delili bulursun dedim ve başladım kendi yolculuk hikayemi anlatmaya...
size de anlatacağım sandınız ha? pışşık :P o başka bir hikayenin konusu. bu hikaye incelikle paket yapan bir kadının delil arama yolculuğunun hikayesidir.

3 comments:

hepatrol said...

bütün paket yağan teyzeler gibi o da tonton ve beyaz saçlıymış. lakin benim zihnimdeki paket yapan teyze tasviri hep kötücül, burnunun üzerinde kocaman benli, ve ölüm lekeli elleriyle titreye titreye paketlerin ucunu denkleştirmeye çalışan parkinsonlu bir teyzedir ehaha.. bu da benim kendi iç dünyamdaki pesimistliğimden kaynaklanıyor tabii.
teyze o paketlerin içinde insanların içindeki bütün iyi ve temiz duyguları paketleyerek ortadan kaldırmak için uğraşıyor. bir nevi pandora paketinin tersinden yemişi diyebiliriz buna. ama konumuzla ve hikayeyle alakası yok diye düşünüyorum.

aslı devam et sen şimdi temiz kalpli tonton teyze hikayesi yazmaya ama çok tonton olmasın tansiyonu var, şekeri var bunun ilerde problem olabilir :P

içe dönük blogger said...

ama hepatrolcüm paketci teyzeyle tonton teyze farklı kişiler :)

hepatrol said...

valla paketçi teyzenin kim olduğu anlaşılmadığı için o teyze zannettim beni ilgilendirmez hatta seni hiç ilgilendirmez:P

artık yazdığın hikaye takdir edersin ki biz sevgili ve saygıdeğer okuyuculara aittir :P