Saturday, October 02, 2010

emdr

emdr, kişinin duygu, düşünce, beden duyumu ve imgeleriyle (hatıralar ve hayaller) çalışılan bir terapi tekniği. emdr terapisti olmanın bana en güzel gelen yanlarından biri de bir emdr şahidi olmak. yani birinin çok saf, çok akışkan bir şekilde duygularına, hayallerine, hatıralarına, beden duyumlarına şahit olmak ve insanın iç sistemlerinin onu iyileştirmek için ne numaralar yaptığını izlemek, sanki bir film izliyor gibi. hani inception filminde asansörle aşağılara iniyordu ya ariadne onun gibi..

bugün de böyle bir seanstaydım işte... geçenlerde e. ile konuşurken andığımız bir öz meselesi vardı, demiştik ki insanın vitamini kabuğunda diil de çekirdeğinde sanki, yani buna benzer birşeydi dediğimiz. terapilerde o çekirdeği daha az perdeli görüyorum, ve genelde insan çok güzel görünüyor o haliyle.

"kimseyi görmedim ben senden daha güzel, kimseyle konuşmadım senden daha özel" diye şarkı armağan ediyorum iyi seansta olsunlara.

6 comments:

seda said...

peki insan da kendi çekirdeğini görüyor mu?

pur said...

ah zor yerinden sordun sedacım..
bana sanki insan kendi çekirdeğini göremezmiş gibi geliyor, kendi yüzümüzü, gözümüzü ayna olmadan göremememiz gibi.. hoşça bak zatına ki alemin gözüsün sen diyor ya şair, hoşça bakınca görülebilir bir gözdür belki, bilemedim yine..
hem bir çekirdeği seda başka görür, aslı başka..
böyle karışık bir mesele bu. bizim sosyal inşacı piskologlar çekirdek mekirdek yok diyorlar hatta. ama bence var bir çekirdek, yoksa bile bir çekirdeğimsi var.

seda said...

zihin açıcı sözler etmişsin :)

şöyle düşündüm ben de: aslı, seda'ya emdr yapıyor olsun. ve aslı bir çekirdeğimsi görüyor olsun. burda aslı'nın esas mesaisi, seda'nın kendi çekirdeğini görmesini sağlamaya çalışmak değildir de nedir? hiç birşey değilse bile, seda'yı o özün varlığına inandırmaya, zevkine, tadına vardırmaya çalışmaktır. aslı'nın gördüğü elbette seda'nın gördüğünden farklıdır ama, seda'nın gördüğü gibisini de ne aslı, ne de başka hiçkimse göremez.

yine de kişi için en zoru özünün sesini duymaya ve onla yüzleşmeye alışmaktır. bundan bir adım sonrası da özünü bir başkasına göstermektir. gerçek bir çıplaklık, yüzde yüz dürüstlük ve samimi bir ayna sahibi olmak koşulları bir araya geldiğinde elbet.

senin piskoloklara şeftali çekirdeği fırlatmak lazım geliyor bence :P

şeftali çiçeği said...

aslında şöyle sedaya emdr yapsam çekirdeğini göstermem, gösteremem.
ama seda çekirdeğini görebilir bu esnada. emdr'la ilgili en sevdiğim şey bu işte gösteren gösteriyor, rüyayı gösteren gibi.
şeftali güzel meyve, çekirdeğini fırlatalım da düştüğü yerden ağacı bitsin, psikologlar da tatlansın.

seda said...

aslı; bana emdr yapsan ya! çekirdeğimde neler göreceğimi merak ediyorum. nereye başvuruyoruz?

şeftali çiçeği; bence benimki kiraz çekirdeğine benziyordur :)

pur said...

eşe dosta emdr zor iş sedacım, ctesi akşamı güzel bişeyler yaparız, güzel oluruz, kiraz oluruz.