Friday, August 14, 2009

elini taşın altına koymak ya da

kocaman bir taş vardı bizim sokağın sonunda, parıltılı bir taştı, mahallenin çocuklarını bu taşın tılsımlı olduğuna inandırmış, kendim de buna inanmıştım. günahtan korkmasak yapacağımız şeyleri konuşurken verdiğim cevap sahte din kurmaktı çocukken şimdi bir de bunu hatırladım.

elimi altına koyamadığım taşları düşünürken geldi bunlar aklıma, çünkü taşların çoğu çok manasız görünüyordu gözüme. ezilecekse elim taş da manidar olmalı değil mi? nasıl apolitik oldum sorusuna böyle cevap verebilirdim apolitik olmak diye bir şey mümkün olabilseydi eğer. ama yaşıyoruz bu dünyada anlam veremediğimiz nice taşlar, kayalar arasında.

işte tüm bu "gerçek" kayalar saçma geldiğinde gerçek olmayan bir şeylere kaçasım geliyor.
masala, kurguya, rüyaya.

annem odaya gelip bahçedeki yaralı kediye merhem götüreceğini söyleyene kadarki düşüncelerimdi bunlar.

4 comments:

kibrit kutusu said...

dostum sizi seviyorum. bazen jelatinle kaplı olduğu halde bize sunulan ve etiketi hayatın gerçekleri olan ürünleri arsız bir iştahla yiyip banyoya koşuyorum ardından. apolitik de olmak mümkün, katalitik de ama şu dünyada mümkünsüz olan tam anlamak. ben mesela şu an pembe ve yapay çiçeklerden daha güzel kurutulmuş narin bir çiçeğe bakıyorum. sunulan gerçeklik etiketli tüm ürünlerden daha dokunaklı ve içimi dolduran bir manası var benim için... ama anlatamıyorum. öyle... açım bir de çok. kan şekerim düşünce kontrolsüzce saçmalıyorum. ama sizi sevdiğim kısmını ve dostum kısmını, aklım başımdayken de söyleyebilirim. entsti.

aslı said...

sanırım haklısınız dostum, tam anlamak mümkün değil hiç, anlam belki de tam olmayan bir şeydir diye düşündüm şimdi, eksiktir ve oluyordur yol boyunca ama oluşu belki hiç bitmiyordur belki.

bir şeyler yiyin kuzum, aç kalmayın.

isfendiyar dark said...

günahtan korkmasak yapacağımız şeyleri konuşurken verdiğim cevap sahte din kurmaktı çocukken

sende o potansiyeli görüyorum, yaparsın :) voltaire miydi o, "tanrı olmasa yaratırdım" diyen, o hesap.

gerçi iyi bir şey midir bilemedim. "iyi" diye bir şey var neticede.

aslı said...

ben de bilemedim şimdi isfendiyar dark iyi bir şey mi dedin.
neyse iyi kötü ben de böyle bir insanım işte.